dijous, 18 de desembre del 2008

dimarts, 16.12.2008.

A casa línia trobe un vers. A cada línia hi ha una poesia. M'emociona un conjunt de linies d'u dibuix més que no la figura sencera. Eixa part, - detall -, que jo puc transformar en un tot complet i independent. Ready Made. La meua ment comença a funcionar bé malgrat la integració a la normalitat. Continua funcionant el pensament artístic. Ja quasi assoleix l'estat mental artístic. Encara no. He perdut la por però a la ingravidesa. No m'asusta quedar-me sen gravetat. Sense atmosfera. Podre respirar com els peixos? Estic desenvolupant els organs que em permetran prescindir de l'aire?
Tot está en la ment. The answer my friend is blowing in the wind. Meravellòs horari de la Biblioteca Municipal de Burjassot: de 8,15 a 21,45. Això és apostar per la cultura d'un poble. Chavarrias és del PSOE. Chagal i la Bíblia. CocaCola para todos y lago de comer. “Muchos artistas magistrales quedan completamente desconocidos mientras que los que llegan a la galeria no siempre son los mejores” (J. Pujol, Galeria Pujol en Arte y Libertad, n12,2008.). No m'agrada el enfocament que els jueus donen al record de l'holocauste. Seminaris sobre el nazisme. El neo nazisme actual no hi és.
Qué he de fer per sentir la pressió de cada peça de la corassa sobre el cos preparat per a la batalla? He de precisar els colps que rebé aquesta corassa il·lustre? Podré reflectar la maestria de l'orfebre? La tensió del combat? Això és el que jo entenc per art. Si s'aconsegueix. Difícil. Molt difícil. No imposible. Aquesta nit contaré més coses el viatge. En algun moment no m'he sentit prou segur per continuar la meua història italiana. Sóc molt vulnerable. He hagut d'esperar a estar a bon resguardo. Supose. Aquí hi ha d'altres perills. La gent s'ha cregut massa això de qué informació és poder. I se sap tot però no se fa res. A Asciano-Pisa paella de coca. I ho vol saber tot. I ho sap tot. Però no és cert. Informació és poder quan hi ha un procès de la informació potent i coherent. Val a dir, quan hi ha unes hipòtesis de partida que van a ser corroborades o no per la recollida de dades. Val a dir quan la informació se clasifica i ordena en funció d'uns criteris preestablerts, per treure unes conclusions. Si no hi ha això la informació no aprofita per res. Millor, per a pitjor que res perquè dona la sensació d'un poder que és inexistent. Per a la víctima de la recollida de dades. Val a dir la societat sencera suposa una pèrdua de intimitat i confidencialitat necessària com el aire per respirar. L'economia modena necessita d'aquesta informació per exprimir convenientment el consumidor. Tot s'ha de saber. I el teixit social mor de gangrena per falta d'oxígen. Tots ho saben però no el poden dir. Perquè la meitat dels sous dels científics i gent de la universitat no són sous sinò suborns. Per mantindre la boca callada. Pel silenci. Els que saben callen.
Segueix pintant la corassa. Carlo Ponti no tenia corassa. M'emocione massa pintant la corassa. Tant que quasi no pinte. M'imagine l'orfebre fent el mateix que jo. dibuixant a la lllum d'una espelma el bocet per a la contrucció de la corassa reial. Tenint cura dels detalls per fer més eficient la protecció del cos del que depenen tots els cossos. M'espera la Índia a l'IVAM fins al 9 de gener. Dos sessions de sànscrit a la setmana. Demà i divendres de 2/2.30h. Una sessió d'italià a la setmana. No he d'oblidar el que vaig aprenent. Giù. Su. Depèn del meu cor de les meues mans. La corassa està ahí immòvil. Els estudiants protesten a Blasco Ibanyez per la mort de l'estudiant grec. El forment baixa però no el pà. el petroli aixa però no la gasolina. No sabem contar i els que sí saben se hacen los tontos ningú defen a l'home i la dona del carrer de la comra diaria. 25 cètims el kilo ara 14 el pà però no baixa. Aquesta és el peu poema. No sabem de matemàtiques. No sabem contar. Per favor vaja a un altre lloc a a menjar-se el bocata que aquí a la porta del bar no pot ser.Les guardarrenes s'hi van fent més petites conforme pujen cap la cintura. El cas és que en Mallorca me varen fer passar tres messos de categoria. Guillem no t'oblidem! Fill meu...